Postacie

Xardas Sługa Beliara. Pomaga bezimiennemu w walce ze złem. Xardas daje mu najcięższe zadanie. Lecz Xardas nie zawsze był "zły" kiedyś był sługą Innosa. Lecz po powstaniu bariery wiedział, że może ją przełamać jedynie moc demonów. Odtąd zniknął i ukrył się w wierzy gdzie studiował mroczną Magię. W pierwszej części gry Poznajemy go pod koniec rozgrywki i to właśnie on nam pomaga... .

Gorn Wspaniały wojownik i wielki przyjaciel. W drugim rozdziale musimy wyciągnać go z więzienia wykorzystując nasze względy u Garonda. Morzemy zabrać go na statek gdzie będzie nas uczył walczyć

LesterKiedyś był wyznawcą Śniącego i mieszkał w obozie na bagnie. Lecz po upadku bariery wydostał się z Kolonii Karnej i zamieszkał w lesie. Po rozmowie z nim Lester udaje się do wierzy Xardasa. W przedostatnim rozdziale możemy wziąć go na statek.

MiltenJest jedynym magiem, któremu udało się przeżyć w górniczej dolinie. W pierwszym "gotyku" jemu wręczamy list od Arcymistrza i to właśnie on przedstawia nas Arcymistrzowi Kręgu Magów Ognia. W drugiej części ucieka z koloni karnej i wraca do klasztoru. Może też wprowadzić nas w drugi krąg magii. W przed ostatnim rozdziale możemy wziąć go na statek gdzie będzie podwyższał nam manę.

LeeSzef najemników w pierwszej jak i w drugiej części Gothica. Został (prawdopodobnie niesłusznie) skazany przez króla z morderstwo. Teraz chce się zemścić na królu, powrócić na kontynent i wyrównać rachunki. Jeżeli zostaniemy najemnikami ma dla nas lepszą zbroję (oczywiście nie za darmo), a jeśli coś przeskrobiemy na farmie Onara u niego płacimy grzywnę. Jest dość drogim nauczycielem (nauka kosztuje 1000 sztuk złota). W pierwszej części chronił Magów Wody, a w drugiej Onara i jego Farmerów przed strażą miejską.

DiegoW pierwszej części pomógł nam przeżyć i dostać się żywym do Starego Obozu. Jego ekspedycja została wybita także straż, która miała go pilnować. Ukrył się w jaskini i tam czeka na pomoc. W dalszych rozdziałach powraca do Khorinis. Gdzie stoi przed sklepem Mattea. Jeżeli z nim porozmawiamy to da nam zadanie ze skórzanym woreczkiem. W piątym rozdziale możemy wziąć go ze sobą na pokład statku.

Lord AndrePrawa ręka Hagena. Stacjonuje w koszarach koło placu wisielców. Jeżeli chcemy zostać strażnikiem miejskim powinniśmy się do niego zwrócić. Jeżeli coś przeskrobiemy w Khorinis u niego płacimy grzywnę. Po wstąpieniu do straży ma dla nas kilka misjii.

Lord HagenZ rozkazu króla Rhobara przypływa "Esmeraldą" na wyspę Khorinis aby wznowić wydobycie magicznej rudy w górniczej dolinie. Ponieważ "dzięki rudzie mamy jeszcze szansę wygrać tę wojnę" - tak mówił kiedy bezimienny zapytał się jego co robią w Khorinis. Obywatele myśleli, że Paladyni będą ich chronić lecz przybyli tylko po rudę. W trzecim rozdziale mianuje nas rycerzem

PyrokarJest jednym z trzech Arcymagów, którzy żyją w klasztorze oraz ziemskim przedstawicielem Innosa. Jeżeli chcemy zostać magami musimy się jego o to zapytać mówiąc mu o próbie ognia. W trzecim rozdziale da nam szatę Arcymaga, a w piątym pozwoli na obejrzenie tajemniczej księgi. Wprowadzi nas także w ostatni szósty krąg magii.

SerpentezNiezbyt miły człowiek. Nie lub gdy się do niego oddzywa. Zadaje nam zadanie-zagadkę. Jest jednym z trzech magów należących do Rady Trzech

UltharJest dość miły. Nie to co Serpentez. Jeżeli jesteśmy paladynem da nam zadanie oczyszczenia kaplic Innosa oraz mapę, ale to nie jest jego jedyne zadanie, zada nam też zadanie-zagadkę.

LaresW pierwszej części jest przywódcą szkodników. W drugiej stoi i czeka przed Karczmą. Może nas zaprowadzić do Lee oraz nauczyć zręczności. Możemy zabrać go na statek.

VatrasWierny wyznawca Adanosa. Głosi jego słowo w Khorinis. Jest to jedyny mag wody, który "pżerzył" wybuch bariery. Reszta magów gdzieś zniknęła. Vatras może nas uleczyć i w ostatnim rozdziale uczyć alchemii.

SaggitaDość tajemnicza osoba. Mieszka w jaskini za farmą Sekoba. Może nas uleczyć swymi miksturami. Jeżeli przyniesiemy jej słoneczny aloes będzie nas uczyć i sprzedawać rózne mikstury i rośliny.

SentenzaPilnuje aby nikt nie powołany nie wszedł na farme. Jeżeli chcemy przejść musimy zapłacić "myto", które wynosi 50 sztuk złota. Jeżeli czujemy się dość silni możemy go pokonać w walce i odebrać pieniądze. Lepiej nie próbować przejść obok, bo źle się to kończy.

DaronKręci się na placu targowym i zbiera pieniądze na światynię. Jeżeli mamy otrzymać zgodę Thorbena musimy otrzymać jego błogosławiestwo(Darona). Jeżeli mamy dużo kasy i nie wiemy co z nią zrobić dajemy je Daronowi w postaci 200 sztuk złota w zamian zwiększy nam siłę, manę, zręczność, doda punktów nauki lub trafień itp.

Powered by dzs.pl & Hosting & Serwery